Matreklame

Aftenposten fredag 17. juni hadde en artikkel om matreklame. Det brukes 43 millioner på sunn reklame og 530 millioner på usunn reklame.

Ikke så overraskende egentlig, det som mest trist i dette er at myndighetene ikke er det spor bedre enn merkevareindustrien. De bruker for eksempel 6 ganger mer på markedsføring av kjøtt kontra frukt og grønnsaker. «Opplysningskontorer» kalles prosjektet.

RELATERTE SAKER:

Merkelig markedsføring av mat og helse
Nøtts to the people

«Kloke ord fra» – Birke Baher, 11 år. (Video)

 

Reklamer

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut /  Endre )

Google+-bilde

Du kommenterer med bruk av din Google+ konto. Logg ut /  Endre )

Twitter-bilde

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut /  Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut /  Endre )

Kobler til %s